سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ثبت شرکت خدماتی بازرگانی

 

ثبت شرکت خدماتی بازرگانی

 

خدمات بازرگانی شامل خدماتی از جمله خرید، فروش، صادرات، واردات و توزیع کالاهای مجاز بازرگانی، ایجاد یا اعطای نمایندگی، شرکت در مناقصات و مزایدات، شرکت در نمایشگاه ها، سمینار ها و همایش های داخلی و خارجی و … می باشد. ثبت شرکت خدماتی بازرگانی نیز به منظور همین فعالیت ها انجام می گردد. ثبت شرکت خدماتی بازرگانی نیز همچون ثبت شرکت های دیگر قوانین و مقررات مخصوص به خود را دارد که قصد داریم در این مقاله به بررسی آن پرداخته و به تمام سوالات شما عزیزان در رابطه با ثبت شرکت خدمات بازرگانی پاسخ دهیم.

ثبت شرکت خدماتی بازرگانی

برای ثبت شرکت خدماتی بازرگانی باید موضوع فعالیت و نوع شرکت مشخص باشد. معمولا شرکت خدماتی بازرگانی به دو نوع زیر ثبت می گردد که شرایط ثبت هر کدام از شرکت ها را می توانید با کلیک روی آن در مقاله های مربوط به خود بخوانید.

موضوع فعالیت شرکت خدماتی بازرگانی نیز همانطور که در بالا توضیح داده شد، موارد زیر می باشد:

  • خرید، فروش، صادرات، واردات و توزیع کالا های مجاز بازرگانی
  • ترخیص کالا از گمرک کشور
  • شرکت در مناقصات و مزایدات
  • بازاریابی قانونی (هرمی و شبکه ای نباشد)
  • مشارکت در بازار بورس و اوراق بهادار
  • عقد قرارداد با اشخاص حقیقی و حقوقی داخل و خارج از کشور
  • اخذ وام از بانک ها و موسسات مالی داخلی و خارجی
  • اخذ یا اعطای نمایندگی از شرکت ها و موسسات داخلی و خارجی
  • شرکت در نمایشگاه های بین المللی
  • و …

از شرایط ثبت شرکت خدماتی بازرگانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشخص بودن نوع و موضوع فعالیت شرکت
  • ذکر موضوع فعالیت شرکت در اساسنامه
  • عدم ورشکستگی شرکت
  • داشتن محل مناسب برای کسب و کار
  • ارائه دفاتر پلمپ
  • ارائه اساسنامه، اظهارنامه و شرکتنامه
  • اخذ کارت بازرگانی پس از ثبت شرکت

مراحل ثبت شرکت خدمات بازرگانی

ثبت شرکت خدمات بازرگانی به صورت اینترنتی در سایت اداره ثبت شرکت ها به آدرس https://irsherkat.ssaa.ir/Design/EstablishmentRequest/Index.aspx انجام می شود. در این سامانه ابتدا باید نوع شخص و سپس نوع شرکت را مشخص کنید تا وارد مراحل بعدی ثبت شرکت خدماتی بازرگانی شوید. در مراحل بعد اطلاعات خواسته شده همچون مشخصات متقاضی، اعضا و سرمایه شرکت، سمت افراد و … را تکمیل نمایید. پس از آن مرحله انتخاب نام شرکت است که باید 5 نام پیشنهادی را به ترتیب اولویت وارد کنید. در پایان اطلاعات جهت بازبینی و تایید نمایش داده می شود که در صورت تایید باید روی گزینه “پذیرش نهایی” کلیک کنید.

در صورت تایید اطلاعات و نام شرکت که حدودا 1 روز طول می کشد و از طریق همان سامانه اعلام می گردد، باید مدارک لازم برای ثبت شرکت خدماتی بازرگانی را در سامانه بارگذاری نمایید. علاوه بر این باید مدارک دیگری نظیر اصل صورتجلسات شرکت را نیز از طریق پست به اداره ثبت شرکت ها ارسال کرده و شماره مرسوله پستی را در سامانه وارد کنید.

پس از بررسی مدارک و در صورت کامل و بدون نقص بودن آن ها، متقاضی باید جهت امضا و تحویل گرفتن مدارک ثبت شرکت خدماتی بازرگانی به اداره ثبت شرکت ها مراجعه کند. آخرین مرحله نیز چاپ آگهی ثبت شرکت خدماتی بازرگانی در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران است که باید ابتدا هزینه ی آن از طریق سامانه ی ثبت شرکت ها پرداخت گردد.

خلاصه مراحل ثبت شرکت خدماتی بازرگانی به شرح زیر است:

  1. مراجعه به سامانه ثبت شرکت ها به آدرس https://irsherkat.ssaa.ir/Design/EstablishmentRequest/Index.aspx
  2. ورود اطلاعات خواسته شده در سامانه
  3. تکمیل اطلاعات نام شرکت
  4. پذیرش نهایی
  5. بارگذاری مدارک خواسته شده در صورت تایید اطلاعات و نام شرکت
  6. ارسال پستی مدارک به اداره ثبت شرکت ها
  7. مراجعه حضوری به اداره ثبت شرکت ها جهت امضا و تحویل مدارک
  8. پرداخت هزینه چاپ آگهی در روزنامه رسمی از طریق سامانه
  9. چاپ آگهی ثبت شرکت خدماتی بازرگانی در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران

لازم به ذکر است که تمام این مراحل جهت ثبت شرکت خدماتی بازرگانی حدودا 10 روز کاری به طول می انجامد. مدارک لازم برای ثبت شرکت خدماتی بازرگانی شامل کپی کارت ملی و شناسنامه تمام اعضای شرکت، اقرارنامه شرکت، مجوز فعالیت در صورت وجود، اساسنامه، اظهارنامه و صورتجلسات شرکت می باشد. اگر شرکت خدماتی بازرگانی از نوع سهامی خاص باشد، وکالتنامه در صورت داشتن وکیل و چنانچه از نوع شرکت با مسئولیت محدود باشد، شرکتنامه نیز به مدارک اضافه می شود.

ثبت شرکت بازرگانی صادرات و واردات

شرکت بازرگانی صادرات و واردات همان طور که از نامش پیداست به شرکتی گفته می شود که به امور صادرات و واردات کالا مبادرت دارد. از مهم ترین شرایط ثبت شرکت بازرگانی صادرات و واردات می توان به ذکر عنوان “صادرات و واردات” در موضوع فعالیت شرکت اشاره کرد. همچنین پس از ثبت شرکت بازرگانی صادرات و واردات، باید نسبت به دریافت کارت بازرگانی از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اقدام نمود.

شرایط و مدارک ثبت شرکت خدماتی بازرگانی صادرات و واردات نیز همانگونه که در بخش های قبل توضیح داده شد، می باشد.

چنانچه در هر مرحله از ثبت شرکت خدماتی بازرگانی خود دچار مشکل شده اید و یا نیاز به مشاوره دارید، با کارشناسان هوبا که راهنمای همیشگی شما هستند؛ در تماس باشید.

مزایای خدمات آنلاین ثبتی در هوبا :

پرونده‌ها در دسـترس ، پیشرفت کار در دیـدرس